خودرو حمل پول

خودرو حمل پول برای جابجایی حجم قابل توجه وجه استفاده می شوند و انواع مختلفی دارند که در ذیل به آن پرداخته خواهد شد. به نظر می رسد که خودروهای حمل وجه باید صرفاً برای استفاده بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری طراحی شوند لیکن موارد استفاده از آن‌ها بسیار گسترده‌تر از گروه‌های مذکور است. درجه مقاوم‌سازی این خودروها نیز با توجه به شرایط محیطی متفاوت بوده و سامانه‌های نصب شده بر روی خودروهای حمل پول نیز بسیار متفاوت است که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.


خودرو ون ویژه حمل اسکناس داخل شهر


سؤال: مزایای تولیدات این مجموعه نسبت به نمونه‌های دیگر چیست؟

این مجموعه به‌عنوان تخصصی‌ترین تجهیز کننده خودروها در زمینه‌های ضدگلوله، ضد انفجار، خودروهای رفع آلودگی، خودروهای تاکتیکی و زره‌پوش، خودروهای حمل اسلحه و مهمات، خودروهای حمل متهم و خودروهای یوتیلیتی، تمام تولیدات خود را تا سطحی که برای آن تجهیز می شوند گارانتی نموده و تمام هزینه‌هایی که ناشی از عدم توانایی خودرو در مواجهه با تهدیدی که برای آن تجهیز شده است را جبران خواهد نمود و این نشان‌دهنده سابقه‌ی درخشان با مشتریان معتبر که ذکر نام ایشان مقدور نیست، توان فنی بالا بر اساس استانداردهای روز جهان و اعتماد به تولیدات است. همچنین توان تولید و تجهیز این شرکت نسبت به تولیدکنندگان محلی قابل‌مقایسه نیست.



خودرو تندر نود مقاوم‌سازی شده جهت حمل پول

مصرف‌کنندگان ماشین پول رسان نقد:

  • بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری
  • نهادهای خیریه مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • مصرف‌کنندگان مواد اولیه جهت چاپ اسکناس و چک مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • نهادها و سازمان‌هایی که از وجه نقد جهت معاملات خود استفاده می‌کنند
  • سازمان‌هایی که اقدام به معاملات سهام و اوراق بهادار می‌نمایند مانند کارگزاری‌های بورس
  • مجموعه‌هایی که از کالاهای گران‌بها محافظت می‌نمایند مانند موزه‌ها


توجه: خودروهای ویژه حمل فلزات گران‌بها و خودروهای ویژه حمل کالاهای گران‌بها با خودروهای حمل پول از جهت نحوه بارگیری و تخلیه و همچنین ازنظر نحوه تهویه هوای داخل کابین کمی متفاوت هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.


 

مقاوم‌سازی بسیار سبک پشت خودروی رونیز برای حمل پول

انواع خودروی حمل پول:

تقسیم‌بندی انواع خودروی پول رسان معمولاً بر اساس میزان تهدید انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • خودروی سبک: این خودروها معمولاً برای جابجایی وجه در شهرها استفاده می شوند که دارای سطح مطلوبی از امنیت باشند. خودروهای حمل وجه سبک معمولاً از بخش‌های محفظه گاوصندوق و بخش سرنشینان تشکیل می شوند که بسته به نیاز مشتریان مقاوم‌سازی خواهد شد.
  • خودروی سنگین: این خودروها که به ماشین حمل پول زره‌پوش معروف هستند ازنظر ظاهری با خودروهای دیگر به‌کلی متفاوت‌اند و معمولاً برای جابجایی پول در بین شهرها و یا مکان‌هایی که دسترسی ساکنین محلی به سلاح‌های سنگین راحت‌تر است استفاده می شوند. این خودروها معمولاً در برابر نارنجک دستی، گلوله تیربار تا کالیبر54،  تله‌های انفجاری مانند فوگاز و موشک‌های دوش‌پرتاب مانند آرپی‌جی مقاومت کرده و در کلاس خودروهای تاکتیکی طبقه‌بندی می شوند. توضیح کامل این نوع خودروها در ادامه ذکر خواهد شد.

بخش‌های خودروی پول رسان

باید توجه داشت که بخش‌هایی که در ذیل به آن پرداخته می‌شود جنبه‌ی انتخابی و اختیاری داشته و خریدار می‌تواند هرکدام را بنا بر نیاز خود سفارش داده تا به خودرو افزوده شود.

الف: گاوصندوق پول خودرو

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ماشین‌های حمل پول، گاوصندوق آن است. گاوصندوق‌های حالت عادی که در منازل و ادارات و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل استفاده از بتون در لایه‌های داخلی دارای وزن قابل‌توجهی بوده که قطعاً قابل‌نصب بر روی خودرو نمی‌باشند؛ بنابراین گاوصندوق‌های قابل‌نصب بر روی این خودروها دارای مشخصات زیر است:

  • استفاده از ورق ضخیم و آلیاژ خاص( مانند ST52) جهت جلوگیری از نفوذ ضمن حفظ امنیت
  • استفاده از فوم سبک ضد حریق و ضد برش
  • استفاده از لولا با بلبرینگ کف گرد و مناسب جهت حرکت دائم
  • مقاوم‌سازی مکانیسم درب با سیستم تسمه ضد سرقت و محافظ پشت قفل
  • استفاده از انواع رمز مکانیکی و دیجیتال و کلید ضد سرقت مطابق استانداردهای روز جهان
  • رنگ‌آمیزی کامل الکترواستاتیک کوره‌ای
  • مهار درب از چهار جهت با زبانه‌های متحرک فولادی(طبق استاندارد ملی گاوصندوق)
  • استفاده از انواع سیستم‌های ضد سرقت و زبانه اطمینان



گاوصندوق داخل خودروی ون مخصوص حمل پول

ب: مقاوم‌سازی بدنه خودرو

در اینجا به مقاوم‌سازی خودروهای سبک پرداخته می‌شود و در انتهای مقاله در مورد خودروهای زره‌پوش یا تاکتیکی
 
صحبت خواهد شد. مقاوم‌سازی خودرو قطعاً مطابق نیاز مشتری خواهد بود لیکن سطوح تهدید استاندارد برای این
 
خودروها وجود دارد که به شرح زیر است که با استانداردهای خودروهای ضدگلوله یکسان هستند:


ردیف

نام استاندارد

معادل

میزان تهدید

مثال

1

BR1

D1

بسیار سبک

خودروی عادی

2

BR2

D2

ضد هجوم

ضربه تبر

3

BR3

D3

ترکش

نارنجک

4

BR4

D4

میلی‌متری

کلت سبک

5

BR5

D5

کالیبر 45

کلت مگنوم

6

BR6

D6

39×7.62

کلاشینکف

7

BR7

D7

41×7.62

ژ 3 و تک‌تیرانداز

8

BR8

D8

زرهی میدان نبرد

اسلحه های سنگین



برای خودروهای مورد استفاده در شهرهای ایران استفاده از خودرو در استانداردهای BR1 الی BR6 مشاهده شده است لیکن پیشنهاد این مجموعه استفاده از خودروهای دارای استاندارد BR2 الی BR6 است زیرا حتی در داخل شهرها نیز حمله به این‌گونه خودروها بدون درگیری مسلحانه بعید به نظر می رسد. مهم‌ترین مراحل مقاوم‌سازی بدنه خودروهای حمل پول شامل موارد زیر است که همگی انتخابی می‌باشند:

  • مقاوم‌سازی شیشه‌ها در برابر حملات مسلحانه
  • مقاوم‌سازی داخل بدنه در برابر گلوله
  • تعویض باک، رادیاتور و باتری با نمونه‌های ضد انفجار
  • استفاده از لاستیک‌های ضد پنچری
  • استفاده از سیستم‌های تصفیه هوا جهت جلوگیری از حمله با انواع دودزا و اشک‌آور



شیشه ضدگلوله مورد استفاده در خودروی حمل پول

سؤال: چرا بهتر است ماشین پول رسان را ضدگلوله نمود؟

در جواب این سؤال باید سه دلیل عمده را مطرح نمود. اولاً تمام حملاتی که به قصد سرقت از خودروهای حمل اسکناس یا فلزات گران‌بها انجام شده است به‌وسیله سلاح گرم بوده است و قطعاً هزینه مقاوم‌سازی بدنه خودرو بسیار کمتر از مبلغی است که سرقت خواهد شد. ثانیاً مقاومت خودرو در برابر تهدید گلوله باعث افزایش قابل توجه روحیه پرسنل و آرامش روانی مجموعه حمل پول بوده و هزینه‌ی اسکورت خودرو در درازمدت کاهش قابل‌توجهی نسبت به هزینه مقاوم‌سازی خواهد داشت؛ و ثالثاً این کار باعث کاهش هزینه‌های جانی در اثر تهدید خواهد شد که رقم قابل‌توجهی را جبران خواهد کرد.


رمز دیجیتال نصب شده بر روی محفظه‌ی خزانه خودرو

ج: تقویت توان مکانیکی خودرو حمل پول

مسلماً تجهیز خودرو باعث افزایش وزن آن خواهد شد بنابراین نیاز است که تغییراتی به شرح زیر در سیستم مکانیکی خودروهای حمل اموال با ارزش داده شود:

  • تقویت شاسی خودرو جهت تحمل وزن
  • تقویت موتور جهت افزایش شتاب خودرو
  • تقویت ترمزها با ترمزهای مناسب ABS



خودروی ون بنز مقاوم‌سازی شده برای حمل اسکناس و فلزات گران‌بها

د: تجهیزات دیجیتال، مخابراتی و الکتریکی

بعد از مقاوم‌سازی خودرو، نیاز است که تجهیزات دیجیتال و برقی خاصی به آن اضافه شود زیرا ماهیت خودرو به‌صورت کامل تغییر یافته است. از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که به‌صورت انتخابی بر روی خودروهای حمل پول نصب می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات بی‌سیم: این دستگاه‌ها به درخواست خریدار و با تنوع قابل‌توجهی قابل‌نصب خواهند بود و جهت ارتباط دائم خودرو با مرکز کنترل ضروری هستند.
  • سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای: برای رهگیری دائم و مستمر خودرو در مسیرهای مختلف از سیستم‌های GPSاستفاده می‌شود.
  • سیستم‌های دید در شب و حرارتی: برای خودروهایی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند، این سامانه‌ها در تاریکی مطلق بسیار مناسب بوده و به راننده و پرسنل در شناسایی تهدیدات و یا تعیین مسیر بسیار کمک خواهد نمود.
  • تجهیزات تصویربرداری از اطراف خودرو: جهت کنترل اطراف خودرو از داخل، از این تجهیزات استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، وجود این دوربین‌ها باعث اطلاع سرنشینان از تهدیدات اطراف شده و در واکنش مناسب و به موقع به پرسنل کمک شایانی می‌نمایند.
  • نصب آینه برقی: در خودروهای مقاوم‌سازی شده، به دلیل آنکه پایین بردن شیشه‌های جلو عملاً باعث به خطر افتادن امنیت آن می‌شود، از آینه‌های برقی استفاده می‌شود
  • دوربین دنده عقب: به دلیل آنکه در داخل خودرو فضایی به‌عنوان گاوصندوق در نظر گرفته شده است، راننده عملاً به عقب دید ندارد و از این دوربین برای مواقعی که خودرو باید به سمت عقب حرکت کند استفاده می‌شود.
  • سنسورهای فاصله‌یاب بر روی سپرها: این سنسورها به راننده در توقف و حرکت به سمت عقب جهت جلوگیری از برخورد با موانع کمک می‌کنند.
  • تغییر در سیستم برق خودرو: در صورت استفاده از چند سامانه‌ی حفاظتی و حراستی در خودروهای حمل پول، نیاز است که سیستم برق خودرو تغییر و ارتقا یابد. این تغییر شامل تعویض سیم‌کشی خودرو، استفاده از دینام قوی‌تر و باتری اضافه خواهد بود.
  • سیستم‌های ضبط و مخابره: مطابق درخواست خریدار، امکان نصب سیستم‌های ضبط و مخابره تصاویر و گزارشات سامانه‌های مختلف از طریق سامانه‌های 3G و 4G با استفاده از سیم‌کارت وجود دارد.
  • استفاده از سامانه جعبه سیاه: این سامانه که چندین سال بر روی خودروهای حمل اسکناس در خارج از کشور نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، برای پیگیری‌های بعد از حمله به خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند و امکان گزارش‌گیری دقیق را فراهم می‌آورند.



برخی از انواع دوربین‌های قابل‌نصب بر روی خودرو حمل پول

سنسور دنده عقب نصب شده بر روی خودروهای زره‌پوش

ه: تجهیزات دفع‌کننده تهدید به خودرو پول رسان

در بسیاری از موارد هنگامی‌که خودرو با تهدید مواجه می‌شود، باید بتواند دفاع اولیه را بدون درگیر شدن پرسنل با مهاجمین انجام دهد. مهم‌ترین مواردی که برای دفاع خودروهای حمل پول در نظر گرفته می‌شود به شرح زیر است:

  • سامانه‌های اخطار صوتی: این دستگاه‌ها دارای پیچیدگی خاصی نبوده و می‌توان با مجهز کردن خودرو به اخطاردهنده‌های صوتی، سایرین را از مورد حمله قرار گرفتن خودرو مطلع نمود.
  • سامانه‌های اطفاء حریق: در مواردی که خودرو حامل مواد قابل اشتعال مانند اسکناس، اوراق بهادار، سهام، مواد اولیه آن‌ها، اسناد و هر نوع کاغذ دیگری باشد، می‌توان خودرو را به سیستم‌های اطفاء حریق مانند آیروسل مجهز نمود تا از وارد آمدن خسارت جلوگیری شود.
  • سامانه‌های جلوگیری از سرقت: این سامانه‌ها عموماً با تزریق نوعی فوم که به سرعت جامد می‌شود، برای جلوگیری از دسترسی سارقین به کالایی که داخل خودرو است استفاده می‌شود. در زمانی که خودرو مورد تهدید قرار می‌گیرد، سرنشینان خودرو با فشردن یک کلید، کپسول‌های تزریق فوم را فعال می‌نمایند و در کمتر از 30 ثانیه، محفظه داخلی گاوصندوق مملو از فوم می‌شود که از لحاظ مقاومت تا سطح بتن مقاوم خواهد بود.
  • سامانه‌های متفرق نمودن مهاجمین: این سامانه‌ها عموماً از نارنجک‌های دودزا یا اشک‌آور که در زیر خودرو نصب می شوند، برای متفرق نمودن مهاجمین و یا فراهم ساختن بستر فرار استفاده می‌کنند. نارنجک‌انداز که زیر خودرو نصب شده است با فشردن یک کلید از داخل خودرو فعال خواهد شد.



داشبورد خودروی حمل پول مجهز به تمام امکانات ایمنی

و: سیستم‌های تهویه و تصفیه هوا

باید در نظر داشت که یکی از انواع تهدیدات موجود برای خودروهای حمل پول، نارنجک‌های دودزا و اشک‌آور است که سارقین به‌وسیله آن پرسنل را مجبور به ترک خودرو می‌کنند؛ بنابراین سیستم‌های تهویه و تصفیه هوا از پرسنل و اموال موجود در خودرو در برابر این نوع تهدیدات محافظت خواهند نمود. همچنین در خودروهای حمل اشیای با ارزش که معمولاً برای موزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است نظافت هوای داخل خودرو اهمیت بسیار بالایی داشته باشد که این دستگاه‌ها بسته به نوع و کاربری خود قابلیت پاک‌سازی محیط داخلی خودرو را خواهند داشت.



نرم افزار مخابره تصاویر خودرو به مرکز کنترل

خودروی زره‌پوش ویژه حمل پول

در برخی از نقاط کشور که امکان انتقال وجه به‌وسیله هواپیما وجود ندارد، لازم است که وجه به‌وسیله خودرو به شهرهای مختلف منتقل شود. بدیهی است که در چنین شرایطی، حجم پول موجود در خودرو بسیار بیشتر از خودروهای حمل پول داخل شهرها بوده و به‌واسطه‌ی باز بودن محیط، سطوح تهدید نیز متفاوت خواهد بود. خودروهای حمل پول بین‌شهری که حتی در مواردی به‌وسیله موشک‌های دوش‌پرتاب مانند آرپی‌جی نیز تهدید شده‌اند، باید دارای سطح ایمنی بسیار بالاتری نسبت به خودروهای داخل شهر باشند. در این شرایط معمولاً از خودروهای زره‌پوش برای حمل پول استفاده می‌شود که مجهز به لایه‌های زیر نیز ممکن است باشند.

  • زره بسیار سنگین و مقاومت بسیار بالا در برابر تهدیدات
  • شیشه‌های بسیار مقاوم در برابر تهدید
  • زره فعال واکنش گرا
  • موتور، شاسی، سیستم برق و ترمز بسیار قوی‌تر نسبت به سایر خودروها



 
اتومبیل حمل پول

ون امنیتی یا کامیون امنیتی یا اتومبیل حمل پول، ون زرهی یا کامیونی زره‌پوش است که) معمولاً توسط بانک‌ها و شرکت‌های خرده‌فروشی (به منظور حمل‌ونقل پول یا اشیای با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودروها وسایل نقلیه‌ای چندمنظوره هستند که برای محافظت و اطمینان از رفاه افراد یا محتویات مورد حمل طراحی شده‌اند. آن‌ها کاملاً ضدگلوله هستند و می‌توانند در برابر درجات حرارتی بسیار شدید مقاومت داشته باشند. ماهیت استفاده از این خودروها عمدتاً نظامی است، اما بسیاری از شرکت‌ها مانند مرسدس بنز، لکسوس، تویوتا، کادیلاک و بامو خودروهای زره‌پوشی برای استفاده غیر نظامی ایجاد کرده‌اند که معمولاً برای محافظت از اشیاء با ارزش کاربرد دارند.

ویژگی‌های امنیتی برای وسایل نقلیه غیر زرهی(دارای بدنه نرم)

وسایل نقلیه غیر زره‌پوش دارای بدنه نرم که معمولاً در صنایع حمل‌ونقل پول به‌عنوان وسایل نقلیه دارای « بدنه نرم» شناخته می‌شوند و معمولاً برای عملیات حمل پنهان پول استفاده می شوند و باید فاقد علامت خاصی باشند. همچنین افراد یا پرسنلی که وظیفه انجام این کار را بر عهده دارند باید لباس ساده پوشیده و می‌توانند مسلح بوده یا مسلح نباشند) این موضوع بستگی به نتایج حاصل از ارزیابی ریسک فعالیت دارد.) تجهیزات کلیدی وسایل نقلیه غیر زره‌پوش مورد استفاده شرکت باید از طریق افراد یا پرسنلی هدایت شوند که دارای لباس متحدالشکل بوده و مسلح باشند. این تجهیزات باید دائمی بوده و نسبت به وسایل غیر مغناطیسی برتری داشته باشد. وسایل نقلیه غیر زره‌پوش که برای عملیات حمل پول استفاده می‌شوند حداقل باید دارای ویژگی‌های امنیتی زیر باشند:

  • صندوق ایمن یا محفظه امن برای انتقال پول داشته باشد یا از سایر روش‌های مشابه برای اطمینان از حفظ ایمنی پول برخوردار باشد (کیف مخصوص وسایل در وسیله نقلیه نمی‌تواند یک محل امن برای جاسازی پول باشد، مگر اینکه بتوان ایمنی آن را در داخل اتومبیل ارزیابی و تأیید کرد).
  • در صورت امکان وجود رادیوی تماس با مرکز به همراه دکمه اعلام خطر برای استفاده در شرایط اضطراری.
  • روش‌های ارتباطی جایگزین برای برقراری ارتباط رادیویی.
  • تلفن موبایل هندزفری تا به این ترتیب راننده بتواند در صورت نیاز تماس تلفنی داشته باشد.
  • کلید ریموت فعال کردن قفل مرکزی.
  • ایموبلایزر موتور که به منظور جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به وسیله نقلیه استفاده می‌شود.
  • سیستم موقعیت‌یاب بین‌المللی یا سایر ردیاب‌های نصب شده در وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع اضطراری.
  • سیستم هشدار مجهز به اعلام هشدار به مرکز

ویژگی‌های امنیتی وسایل نقلیه زره‌پوش

وسایل نقلیه زره‌پوش مورد استفاده برای عملیات حمل پول باید به منظور حمل‌ونقل ایمن پول طراحی شده و به این منظور باید حداقل دارای ویژگی‌های امنیتی زیر باشند:

  • ایمنی و مصون بودن در برابر حمله با سلاح گرم.
  • رادیوی تماس با مرکز به همراه دکمه اعلام خطر در شرایط اضطراری.
  • تلفن موبایل هندز فری برای استفاده راننده برای برقرار تماس.
  • دستگاه هشدار مجهز به سیستم ارسال هشدار به مرکز.
  • ایموبلایزر موتور که به منظور جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به وسیله نقلیه استفاده می‌شود.
  • روش‌های ارتباط جایگزین برای تماس رادیویی.
  • ریموت فعال کردن قفل مرکزی یا روش‌های جایگزین برای جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به وسیله نقلیه.
  • سیستم‌های موقعیت‌یابی یا ردیابی وسیله نقلیه.
  • کارمندان که مسئولیت حمل‌ونقل پول را بر عهده دارند باید مسلح باشند و در حالتی که عملیات به صورت آشکار انجام می‌شود با لباس‌های رسمی و یکنواخت وظایف محول شده را انجام دهند. شرکت‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل پول ممکن است به‌طور آشکار آرم خود را بر روی وسایل نقلیه زره‌پوش درج کنند یا به‌طور پنهان با ظاهر مبدل بدون استفاده از هرگونه علامت یا نشان بر روی وسیله نقلیه فعالیت خود را انجام می‌دهند.

باکس پول رسان

1

باکس فولادی با روکش ورق آجدار 2mm از فولاد ST37 و استراکچر پروفیل فلزی

2

روکش کامل کفی باکس با ورق فولادی آجدار 2.5mm

3

دیواره جداکننده باکس و کابین سرنشین از جنس PVC

4

درب فولادی باکس به صورت دو لنگه و رنگ الکترواستاتیک با قفل ایمنی

5

پوشش شیشه‌های جانبی و عقب کابین حمل پول با ورق پانچی mm2

6

زیرسازی کابین عقب خودرو جهت نصب باکس حمل پول


سیستم آلارم و آژیر

1

چراغ خطی شهاب LED POWER (محصول شرکت نور ندا)

2

آژیر و آمپلی‌فایر مدلPA400 (محصول شرکت نورندا قابلیت تولید 5 نوع(صدا)


مجوزهای پول رسان

1

سیستم CCTV خودرویی شامل: Mobile DVR به همراه چهار دستگاه دوربین، سیستم مالتی مدیا با قابلیت پخش تصاویر دوربین‌های نصب شده و پخش فرمت‌های صوت و تصویر متداول دارای خروجی LAN، HDMI، USB

2

گارد و رکاب فلزی در سه مدل استیل، آهن آبکاری شده و کامپوزیتی


مشخصات فنی خودروی پول رسان

خودروهای پول رسان گروه تخصصی پجاما دارای باکس فلزی داخلی) ورق فولادی گالوانیزه (است که به کلاف درب‌ها متصل است و به همین دلیل به‌راحتی امکان نفوذ در زمان کوتاه به داخل باکس فلزی امکان‌پذیر نبوده و همچنین با استفاده از تکنیک‌های خاص در طراحی و تولید صنعتی اتصالات، امکان متلاشی شدن باکس فلزی در زمان حادثه وجود ندارد و با توجه به استفاده از پرچ‌های استیل و تدابیر امنیتی دیگر در تمام اتصالات، در زمان سوءقصد، متلاشی نمودن باکس، ساعت‌ها طول می‌کشد تا بتوان اتصالات را جدا و به داخل نفوذ کرد.

مشخصات خودرو پول رسان:

  • کابین از نوع فایبرگلاس درجه یک همرنگ خودرو و با ارتفاع مناسب هست.
  • محفظه داخلی بدنه از ورق ٢گالوانیزه با روکش رنگ الکترواستاتیک) قبل از رنگ‌آمیزی سند بلاست می‌گردد.)
  • درب باز شونده از جنس ورق ٢گالوانیزه فرم کاری شده با روکش رنگ الکترواستاتیک هست که به سمت چپ و راست با قفل گاوصندوقی از چهار طرف در بدنه قفل می‌گردد.
  • لولاها همگی از داخل پیچ و مهره می‌گردند.
  • آژیر و آمپلی‌فایر
  • تغییر کاربری از وانت به حمل پول
  • خودروی فوق مورد تأیید شرکت بازرسی مؤسسه استاندارد هست که به دلیل نوع ساخت و طراحی کاملاً عایق و آب‌بندی هست.
  • DVR یا NVR آنتی شوک مختص خودرو به همراه دوربین تمامی اتصالات با استفاده از درخت سیم و تمامی اتصالات با استفاده از کانکتور و همچنین استفاده از مانیتور که در زمان حرکت محیط پیرامون در دید سرنشینان قرار گرفته و در تعقیب و گریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • استفاده از لایه مقاوم‌سازی شیشه‌های خودرو ١٠٠میکرون از سمت بیرونی و ٣٠٠میکرون از داخل و سپس از لایه رنگی استفاده می‌گردد.
  • GPS و کنسول ردیابی خودروها در مرکز مانیتورینگ بانک
  • دوربین دنده عقب
  • عایق‌بندی صوتی کابین عقب

                                                                                                     جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موسسه تماس حاصل نمایید.